Persoonlijke vragen en ervaringen
Het kan voorkomen dat in een les persoonlijke vragen worden gesteld aan u of een andere student of dat een student een eigen ervaring vertelt. Hoe gaat u daarmee om?
Lees verder
Seksualiteit is ook voor aankomende leraren soms een lastig thema. Gevoelens van verlegenheid of schaamte kunnen een rol spelen. Daarnaast kunnen studenten ook veroordelend op elkaar reageren. Door open hierover te spreken en het belang van seksuele vorming te benadrukken kan vaak weerstand worden weggenomen.
Het kan voorkomen dat in een les persoonlijke vragen worden gesteld aan u of een andere student of dat een student een eigen ervaring vertelt. Hoe gaat u daarmee om?
Lees verderStudenten kunnen tijdens lessen soms normatief (volgens hun eigen normen) of veroordelend op elkaar reageren. Denk aan homo-negatieve uitlatingen of het afkeuren van bepaalde denkbeelden. Hoe gaat u daar mee om?
Lees verderStudenten kunnen het thema seksualiteit soms lastig vinden. Ze voelen zich verlegen, of ze voelen schaamte of weerstand. Dit uit zich soms in stil worden, terugtrekken of juist provoceren. Hoe gaat u daarmee om?
Lees verder